Editoriale Profesori Bologna

Editoriale

Bună ziua,

O zi frumoasă se spune că începe cu o cafea bună….pentru mine de aproape 8 ani, de când sunt cadru universitar, o zi buna începe cu zâmbetul studenților.

Aristotel spunea că “Educația este cea mai bună provizie pe care o poți face pentru bătrânețe”. Ea desăvârșește omul și-l umanizează din punct de vedere cultural, social, politic, economic. Întrebarea esențială este dacă educația din România (instituțional vorbind) face aceasta? Delicat de răspuns la o asemenea întrebare pentru că educația este dependentă de finanțarea pe care o acordă statul pentru acest capitol.

Implementarea procesului Bologna în educația, de nivel academic, românească, dar, mai ales, a Învățământului Centrat pe Student (ICS) reclamă cadre didactice cu o nouă viziune. Este esențial ca profesorilor Bologna să li se poată atribui, ca un titlu meritoriu, calificativul de dascăl. A fi dascăl, așa după cum istoria a demonstrat-o, este, însă, o vocație.

        Aud de mai bine de 10 ani, sintagma "studenții de azi nu mai sunt ca pe vremea noastră, nu sunt preocupați, nu învață...".

„Eu niciodată nu le predau elevilor mei. Eu doar încerc să le furnizez condițiile în care ei să poată învăța.” Einstein

  Voi tinerii aduceți peste tot un aer proaspăt, energie și entuziasm.

Aveți un potențial fantastic. Sunteți mai puternici decât credeți.

Sunteți diferiți -vreți să fiți diferiți și e foarte bine.

Am o experiență didactică de peste două decenii în cadrul învățământului românesc, ceea ce mă îndreptățește, fără doar și poate, să-mi exprim opinia cu privire la semnificațiile sintagmei ICS, la implicarea studenților, la rolul lor capital în optimizarea activității de predare-învățare și, implicit, în creșterea performanțelor unui cadru didactic.

Având pregatire pedagogică încă din timpul liceului, întotdeauna am crezut în rolul important al educaţiei pentru formarea individuală. Alegerea unei cariere didactice în învăţământul superior a fost motivată şi de faptul că la acest nivel educarea are loc după principii uneori diferite de cele din învăţămantul preuniversitar.

Rezumat:Comunicarea prezintă recentele modificări structurale în dezvoltarea curriculumului universitar și al programelor universitare din domeniul studiilor europene în universitățile din România. Analiza schimbărilor structurale este întreprinsă ținând cont de următoarele variabile: dimensiunea asigurării calității și dezvoltării de competențe; dezvoltarea curriculumului pe cicluri universitare și domenii de studii;