Mesajele studenţilor

Mesaje studenţi

Cât timp l-am avut ca profesor a demonstrat de fiecare dată că este printre puținii care au talentul de profesor. Să vorbești continuu pentru a expune materia poate oricine, să te și facă să întelegi este nevoie de harul de a-l face pe celalalt să priceapă despre ce vorbești. Profu' tare Ciprian Hedrea a demonstrat în fiecare clipă că este o persoană cu adevărat înzestrată! Profu' tare Ciprian HEDREA îți explică orice banalitate de atâtea ori și într-un mod atât de simplu încât, dacă nu pricepeai, erai un eventual reboot al admiterii sau mai târziu al absolvirii. Subiectiv vorbind, îmi amintea de profesorul din școala generală care m-a ajutat să fiu una cu matematica, atât pe mine, cât și pe mama mea, fiind un profesor cu foarte multe generații la activ.

 

Te-ai gândit vreodată cum arată pentru tine profilul unui prof demn de titlul ”Profesor Bologna”? Pentru noi el are un nume: Emilia Țițan. Majoritatea studenţilor consideră atât statistica, cât și materiile anului I tărâmuri noi, neexplorate, care fără îndrumarea unui Prof Tare, pot fi catalogate drept complicate sau lipsite de aplicabilitate. Nimic din toate astea nu se întâmplă când la primul curs din primul an de facultate, un profesor precum doamna Emilia Țițan vine și, cu o vorbă bună, te încurajează să crezi că ceea ce îți dorești este realizabil.

 

Cum ai prefera să îți înceapă o zi la facultate? ”Ce mai faceți, dragilor?” sau ”Ce ați avut de pregătit pentru astăzi?” Probabil este întrebarea pe care doamna profesoară Emilia Țițan și-o adresează înainte de fiecare curs la care intră. Să vezi că în fața a 130 de persoane intră un profesor extraordinar care, în orice moment, este dispus să te ajute să înțelegi tainele materiei pe care o predă și care se străduiește să îți insufle aceeași dragoste pentru materia pe care dânsa o împărtășește, demonstrează că meseria de profesor trebuie îmbrățișată doar dacă există pasiune și dăruire. De aceea, noi credem că acești profesori merită recunoscuți și apreciați pentru calitățile pe care le au.

 

Cursul de Statistica ţinut de domnul profesor doctor Constantin Mitruţ consider că a definit cel mai bine, in acest semestru, ce inseamnă să fii profesor. Încă de la inceput a câştigat respectul studenţilor nu prin faptul că este “Profesor Bologna”, ci prin ceea ce face la catedră. Vasta experienţă de viaţă şi pregatire s-au oglindit armonios de-a lungul cursurilor, el astfel stârnind interesul pentru cunoaştere şi reuşind totodată să contureze in mintea noastră nu numai ce inseamnă “statistica” ci şi ce este arta de a preda, de a te face explicit şi de a-i invăţa pe alţii, ceea ce tu ai făcut deja: să inveţi şi să acumulezi cunoştinţe.

 

Nu am de mult timp această calitate de student, având in vedere că a trecut doar un semestru, dar un Prof Tare, cu siguranță am avut onoarea să întâlnesc.

 

Este vorba de domnul profesor Călin Bârleanu de la Universitatea "Ștefan cel Mare" din Suceava, alături de care, în cadrul acestui prim semestru, am studiat Antropologie Culturala si Comunicare.

 

Pasiunea este calitatea principală a unui profesor, dar nu este destul să fii pasionat de un  lucru, trebuie să te și dedici lui, doar atunci vei realiza ceva măreț. Asta face domnul profesor Radu Șerban, face viața studenților mai frumoasă, ne face să zâmbim la fiecare curs, ne expune informațiile în așa fel încât par foarte simple, deși matematica este subiectul.  

 

Sunt complet nouă. Sunt nouă aici, în Iaşi, sunt nouă în conştiinţa profior şi-n rândul celorlalţi studenţi. Sunt nouă în această competiţie angrenată de dorinţa mea sinceră care-mi impune să vă induc imaginea ce o am şi acum întiparită în retină; o anume privelişte a unei îndrumătoare ce scrie si citeşte cu o poftă nebună pe pragul ce desparte psihologia de simplul empirism aflat la îndemâna oricui, ce desparte obiectivitatea de subiectivitate, cunoaşterea de necunoaştere. Încă nu-mi înteleg nevoia mea de a vă face cunoscută o asemenea postură; o fi poate din cauză că sub pleoape abundă a ferestre de cuvinte ce formează un colier la gâtul nopţii, ducându-mă imediat cu gândul la aştrii, ce se întâmplă a fi procedeul estimativ al profesoarei noastre. Nu erau niciodată steluţe întregi, ci doar jumătăţi sau sferturi, iar asta depindea de maniera în care-ţi susţineai judecata.